Az összeomlás könyve

2011.10.19. 18:28

A hétvégén meg kellett szerelnem a bicajomat. Semmi rettenetes probléma, kicsit leolajoztam, állítottam a váltón, fékeken, kormányon, azaz apróságok. Mivel nem voltam mindenben biztos, hogy csináljam, leültem az internet elé, kikerestem egy leírást és az alapján megoldottam. Viszont, amíg a kezeimet koszoltam, szöget ütött a fejembe, hogy internet nélkül el kellett volna mennem egy könyvesboltba, megvenni, átolvasni, és úgy megcsinálni, esetleg, alternatív megoldásként saját kútfőből kiismerni ezt az amúgy tényleg nem komplikált gépezetet. Viszont, mi van, ha könyvesbolt sincs? És nincs kit megkérdezni, de a javítás égetően szükséges?

És itt jutott eszembe az összeomlás könyve. Persze előbb hangzatosabb címeket találtam ki neki, apokalipszis bibliája, hogy csak egyet említsek, de a lényegen ez nem változtat. Beszereztem egy füzetet, ahová felírok mindent, amit tudni érdemes, méghozzá a saját kezemmel, golyóstollal, amennyire csak lehet, olvashatóan. Füzetbe írom, hogy egy helyen legyen, rendszerezem, hogy könnyebben előkereshető legyen, kézzel írom, mert azalatt is tanulom (ugye a normális tanár is kettest ad annak, aki legalább puskát írt, mert azalatt is tanult), és golyóstollal, hogy tovább megmaradjon. Régesrégi jegyzeteim máig olvashatóak, a kinyomtatott és fénymásolt lapok közül alig valamennyi.

A következő fejezetekre gondoltam, biztos van, amit kihagytam, ezek az első ötletek. :
- vadászat, halászat, állattartás, halakat is beleértve
- növények, bogyóik és gombák felismerése, begyűjtés, termesztés, gyógynövények is
- ételek-italok előállítása: kenyérsütés, kolbászkészítés, pálinka és sörfőzés
- szennyezett és sós víz tisztítása
- fegyverek és hozzájuk való lőszerek készítése és karbantartásuk
- áramfejlesztés
- építéshez kőműves és ácsismeretek
- szabás, varrás, kötés ruhajavításhoz, cipőjavítás
- könnyebb vagy komolyabb sebek ellátása, természetes gyógymódok és gyógyszerek
- egyszerűbb gépek karbantartása, mint például a fent említett bicajé
- kommunikációhoz morze-jelek, egyszerű rádió felépítése, használata
- tisztítószerek készítése, mint mondjuk szappan, hamulúg
- fémek azonosítása, feldolgozása

Amiért még érdemes mindent felírni, az a memóriánk maga: egy összeomlás első pár hónapjában kissebb gondunk is nagyobb lesz, mint az ismeretek fejben tartása. Nem várható el reálisan, hogy mialatt az életünkért küzdünk, nem felejtünk el semmit, de így megvan az esélyünk az újrakezdésre. Még egy előny, hogy a tudást így könnyebben adhatjuk tovább a közösségen belül, vagy, ha esetleg nekünk nem sikerülne túlélni, akiket hátrahagyunk, tovább tudják folytatni nélkülünk is.

A bejegyzés trackback címe:

https://igykeszulj.blog.hu/api/trackback/id/tr93315526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólok 2018.03.25. 21:13:15

Hogy halad a füzet?
:-)
Viccesen kérdeztem, de komolyan érdekelne.

Calibaan 2018.07.06. 15:52:07

@Hozzászólok: Írtam bele már csomó mindent, aztán félretettem, fenn van a dolgozóm polcán :)
süti beállítások módosítása