Oltások

2011.03.20. 09:00

Erre magamtól nem is gondoltam volna, így talán szerencsém volt. Pár hete üvegszilánkba léptem, amit nem tudtam kiszedni a lábamból, el kellett mennem a sebészetre. Röntgenre túl kicsi volt, megkaptam a fájdalomcsillapítókat, majd a sebész szétszedte a talpam és gratulált az ügyességemhez: nem csak belefúródott a szilánk, de szét is tört több darabra.

Természetesen fél óra alatt mindent megtalált, kiszedett és rendbe tett, de a felvezetés ellenére nem ez a lényeg, hanem ami utána következett. Telefonált egyet és belém nyomtak egy adag tetanuszt. Egy hónapra rá el kellett mennem még egy oltásra, úgynevezett emlékezőre, és fél év múlva megint egyre, ott vége is lesz a kúrának, de amiért igazán megérte az egész, hogy mostantól tíz évre védett vagyok ebben a témában.

Ezzel meg is érkeztünk a címhez. Rengeteg oltás van, amiket egy utazás előtt be lehet adatni magunknak, az Epidemiológiai Központ oldalán lehet is ezekről alaposan olvasni. Érdemes alaposan utánaolvasni mindegyiknek, mennyi időre védik meg az embert. A Hapatitis A ellen lehet 20 évre is védettséget szerezni, diftéria ellen 10 évre, hastífusz ellen ugyan csak három, de gondoljunk bele, az is három évvel több, mint a semmi. Mindenkinek vérmérsékletére és paranoiájára bízom, miket adat be magának és szeretett családjának, viszont szerintem érdemes minél kissebb rizikófaktorral dolgozni. Emiatt én minden évben beadatom magamnak az influenza elleni oltást vagy oltásokat; jobb félni, mint megijedni. H1N1-et is kértem, mert ugyan valószínű volt, hogy nem lesz olyan rettentő, mint mondják, de egyrészt biztos nem voltam, másrészt, ha nem abban az évben, akkor máskor még talán megvédhet.

Sajnos több betegség is van, ami ellen nincs oltás, például a maláriának is kúrája van, azaz tablettát kell folyamatosan szedni, ami nyilvánvalóan erősen problémás. Már csak reménykedni lehet, hogy a környezeti változások legalább ennek nem fognak kedvezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://igykeszulj.blog.hu/api/trackback/id/tr512748371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása